Igår kväll...

Igår var Felicia och Lina hemma hos mej och vi hade våran film-kväll :)
Vi turas om vad vi ska vara och nu var det min tur att bjuda på huset.
Så fort jag vaknade åkte jag och mamma till veterinären för att vaccinera Tiffi(det gick smärtfritt och snabbt) där fick vi även tag på ett recept som var jättegod: äpplekaka med kanel(eller något sånt..). Så den ska jag prova någon gång!
Senare åkte vi in på Willys och handlade mat inför kvällen.
När ja var i mejeriet och skulle köpa vispgrädde så såg jag allt annat UTAN vispgrädden... Det fanns: minigrädde, mellangrädde, matlagningsgrädde, kaffegrädde och delikatessgrädde. Jag ba: ??  Jag valde delikatesgrädden och den smakade samma som vispgrädden gör, men seriöst, hur många olika sorters grädden finns det(dock, när jag var på ICA idag såg att det fanns vispgrädde).
När vi kom hem igen runt 17 tiden så fixade jag maten lite gran, och städade utrymmet där vi skulle vara.
Sen kom tjejerna och hjälpte till.
Maten blev: hemgjord pizza :) Surprice!
Haha, vi använde oss av polarbröd som pizza"degen" och resten fick vi ju sätta på vad vi ville!
Sen gjorde vi efterrätten som var mycket lätt att göra: skala frukt och doppa i choklad och vispgrädde. Jäklar va fort mina glupska v'änner åt upp det! Jag fick bara EN apelsin! Haha!
Nåväl, efteråt blev det chips och godis och filmerna: Fool's Gold och The Girl Next Door.
PussPuss


Kommentarer
Postat av: Lina

TACK!:D



Det va jättekul igår:) filmen var också kul. men oj vad du har hakat upp dej på den där gräddincidentenXP PIzzan var ju jättego och fet..mmmm..pizzaaaaaa.. ok vi var rätt glupska,men du åt upp mina gräddkolor:D pusss

2008-09-28 @ 17:57:34
URL: http://amandalina.blogg.se/
Postat av: Junibarn

Du skulle ha skyndat dig där! ;) Åh, kul med äppelkakan. Hittade några nya roliga recept idag, glasskaka och CHOCO CHIP COOKIES! Åh, den här gången ska jag göra dem perfekta!

2008-09-28 @ 21:57:10
URL: http://interumsren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0